05 March 2009

~ menguji kelembutan jari-jemari...hahaha~

aku tgh rajin sekarang nih......semua ni berjangkit dari adik ipar aku....aku panggil dia KakAndak....nama dia sedap...Norazita...tp sbb diorg dh biasa panggil ikut pangkat dlm family....mcm terlupa je kt nama masing2...sian nama tu...
huhh...terpanjang lak mukaddimah.....
ok....sbnrnya aku tgh tolong dia buat bakul utk wedding souvenier adik ipar aku....abang dia lah tuh.....saja..menguji kelembutan jari-jemari...memula buat...bengkak jari aku.....
yelah.......memula sekali.....kertas tu kena potong2....pastu gulung jdkan mcm stick..
bila dh jd stick tu baru leh dianyam jd bakul....
satu bakul kena guna 17 stick.....170 stick baru dapat 10 bakul....huhu...bayangkan....seksa ke tak jari aku nih....

dalam pada kusyuk membuat tu....sempat aku snap gmbr....hehehe
meh tengok...aku tgh gulung kertas......tetiba mcm nk "menginterframekan" tangan lak....hehe

dh gulung banyak2 baru syok kira.....sibuk tul "mamat" tu....

bakul yang dh siap dianyam...
menurut mak mentua aku.....nnt nk letak epal merah...
adik ipar aku dh buat 200+ dh bakul tu.....aku baru buat 5bj...hahaha....

1 comments:

A m m i said...

agak2 den nak tompah utk buek aqiqah anak den sok buleh ko???